loading...

بازدید : 38
11 زمان : 1399:2

بررسي كرم پودر اون و اكتي پور

نظر و بررسي يكي از مصرف كنندگان كرم پودرهاي اكتي پور و اون:


كرمپودر كوورانس از برند اون
كرمپودر اكتيپور از برند نوروا.
اين دو كرم تفاوت هاي زيادي دارن

كرم پودر اكتي پور را اينجا ببينيد


اكتي پور فقط چون بعد از مدتي پوستمو خشك كرد گذاشتمش كنار. اين كرمپودر درمانيه و توش تركيبات ضدجوش داره و وقتي اين تركيب وجود داشته باشه طبيعيه كه پوست رو خشك كنه!
اين كرم باعث كنترل چربي پوست ميشه به خاطر دوتا تركيب Phytosphingosine و Vitamin PP complex
اين كرم فاقد AHA هست.( اين تركيب يه تركيب لايه برداره)
باعث كنترل براقي پوست هم ميشه .
ببينيد اين اكتيپور پوشش بالايي نداره . يعني توقع پوشش بالا نداشته باشيد حتي به عنوان زير ساز آرايش مناسبه !
پس كار اصليش چيه؟
تنظيم فلور ميكروبي پوست
تنظيم چربي
باعث حذف جوش ميشه (كه اين در افراد مختلف متفاوته بعضيها جوشاشون هم درمان ميشه بعضيها هم نه )
قيمتش حدود 80 تومن


كرمپودر كوورانس اون
اولين تفاوتش با اكتيپور اينه كه اين كرم اصلا تركيبات ضدجوش نداره و كاري با جوشهاتون قرار نيست انجام .
يك كرمپودر با تركيبات معدنيه كه براي پوست مفيده . اما اصلا پوشش بالا و در حد كرمپودر نداره. اما رنگ هاي مختلفي داره و پوست رو يكدست ميكنه .
اس پي اف 15 داره
حاوي ويتامين سي و ويتامين اي
توش تركيبات ضدچروك هم مثل اينكه داره
و فاقد چربي و ضدآب هم هست.

كرم پودر اون را اينجا ببينيد

يه چيز ديگه اينكه در مورد محصول هست براي پوستهايي كه خيلي حساسه هم مناسبه .
تركيبات اين كرم آب چشمه اون،DHA (تحريك تيروزينار) روغن هويج (مغذي)
قيمت اين كرمپودر بين 75 تا 80 تومن هست

بازدید : 18
11 زمان : 1399:2

قبل از تمرين شكم خالي باشد يا نباشد ؟

كمتر كسي پيدا مي شود كه بخواهد با شكم پر از غذا تمرين كند اما از طرفي تمرين با حس گرسنگي هم اتفاق خوشايندي نيست. تمرين تمرين با شكم خالي باعث كاهش انرژي شده و منجر به خستگي زودرس در تمرين مي شود و در نتيجه از بازدهي و اثر بخشي آن كاسته مي شود. اگر جزو افرادي هستيد كه بعد از ساعت كاري باشگاه مي رويد بايد همراه خودتان يك ميان وعده خوب داشته باشيد چرا كه فاصله نهار با تمرين خيلي زياد مي شود و اين فاصله ميتواند منجر به كاهش انرژي و افت كيفيتي تمرين شود. با فرض اين كه نهار را ساعت 13 الي 14 ميل كرده باشيد و ساعت تمرين شما 6 بعد ازظهر است كه اين فاصله خيلي زياد است و لازم است پس از آن يك ميان وعدهجاي بگيرد.
بهترين توصيه اين است كه مصرف منبعي از كربوهيدرات در حد فاصل 30 الي 60 دقيقه قبل از تمرين براي تامين انرژي مفيد است. سوخت رساني قبل از تمرين به بدن گلوكز مي رساند و ميزان خستگي را به حداقل ممكن نزديك مي كند . بعضي از وعده ها مناسب براي قبل از تمرين شامل ساندويچ هاي سبك با نان سفيد مي شود يا ماست يوناني با تمشك ، يا اسموتي خانگي ميوه اي يا موز همراه با كره بادام زميني ، ميوه ، مخلوط آجيل و شكلات هاي Granola نيز وقتي خارج از خانه هستيد مفيد و كارآمد هستند و نيازي به آماده سازي خاصي ندارند . البته ناگفته نماند كه كنترل ميزان مواد مذكور هم بسيار مهم است و نبايد در مصرف آن افراط شود .


قبل از تمرين بايد به اندازه اي بخوريد كه رفع گرسنگي كند . در اين وعده نبايد دنبال حس سيري باشيد لذا در وعده قبل از تمرين لازم است قبل از سير شدن دست از غذا بكشيد .
اگر حس مي كنيد سير هستيد ممكن است با شروع كردن به تمرين در ناحيه معده احساس سوزش يا گرفتگي كنيد .
براي قبل از تمرين يك ميان وعده سالم با اندازه معقول توصيه مي شود نه پرخوري !
از مصرف غذاهاي پرچربي ( مثل گوشت قرمز يا لبنيات پرچرب ) در وعده قبل از تمرين ( يك ساعت مانده به ساعت تمرين ) اجتناب كنيد، چرا كه هضم آنها نيازمند زمان طولاني تري است و مي تواند به كيفيت تمرين لطمه وارد كند .
از طرفي هم بايد از مصرف غذاهاي پرفيبر اجتناب كنيد ، چرا كه فيبرها باعث كند شدن روند هضم و جذب مواد غذايي مي شوند و اين اتفاقي نيست كه در زمان نزديك تمرين به آن نيازمند باشيد .

بازدید : 35
11 زمان : 1399:2

تعرفه خدمات فني داروخانه ها به قوت خود باقي است.

سخنگوي سازمان غذا و دارو :

تعرفه خدمات فني داروخانه ها به قوت خود باقي است.

به گزارش ايفدانا، سخنگوي سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالي در خصوص رد مصوبه هيات دولت در مورد حق مسووليت فني داروخانه ها عنوان كرد اين موضوع در مورد يك مصوبه خاص مستند به قانون برنامه پنجم توسعه بوده كه در سير حقوقي و پس از فراز و فرودهاي طي شده نهايتا از سوي ديوان عدالت اداري رد شده است و ارتباطي با ساير مصوبات و فرآيندهاي فعلي و جاري در داروخانه ها ندارد.

وي افزود برخي اشتراكات لفظي و لغوي موجب برداشت اشتباه در برخي رسانه ها شده است، اما وفق مقررات كماكان تغييري در روند اداره امور داروخانه ها و تعرفه هاي آنها حاصل نشده و در صورت هرگونه تغيير قانوني از ناحيه كميسيون ها و نهادهاي ذيصلاح در اين حوزه، موضوع در زمان خود اطلاع رساني خواهد شد.

بازدید : 93
11 زمان : 1399:2

روش هاي ريكاوري بدن بعد از ورزش

براي اينكه از اندامي متناسب برخوردار باشيد يا مانند يك ورزشكار حرفه اي تمرين كنيد، بدون شك راه سختي رو در پيش داريد! تمرينات مداوم و طاقت فرسا باعث خستگي شما مي شود و شايد براي تمرين در روز بعد انرژي نداشته باشيد. اما مي توانيد با رعايت اصول ريكاوري و بازگشت به حالت اوليه، بدون نگراني تمرينات خودتان را ادامه دهيد. ريكاوري اصولي يكي از رازهاي ورزشكاران حرفه اي است كه مي توانند بدنشان را هفته به هفته زير فشار تمرينات سنگين قرار دهند و بدون افت عملكرد، شاهد پيشرفت نيز باشند.

اكثر ورزشكاران حرفه اي براي ريكاوري از ماساژور و يا ديگر تكنولوژي هاي ريكاوري استفاده مي كنند كه قطعا" نيازمند هزينه است. اما شما مي توانيد با چند تكنيك ساده بدنتان را ريكاوري كنيد. در اين مطلب چند روش براي ريكاوري بدن بعد از ورزش را به شما آموزش مي دهيم كه به شما كمك مي كند مانند يك ورزشكار حرفه اي بدنتان را ريكاوري كنيد.

۱- سرما و گرما درماني


يك دوش آب گرم بعد از تمرين احتمالا" احساس خوبي را به شما خواهد داد، اما يك دوش متضاد ( استفاده متناوب بين آب سرد و گرم ) احتمالا" راه بهتري براي كاهش دردهاي عضلاني باشد. اعتقاد بر اين است كه دماي زياد آب باعث انبساط و انقباض رگ هاي بدن مي شود و كم و زياد شدن متابوليسم باعث دفع مواد زائد از عضلات و افزايش جذب اكسيژن و مواد مغذي به آن ها مي شود. چگونه آن را انجام دهيد؟ در ابتدا ۵ تا ۱۰ دقيقه با آب گرم شروع كنيد سپس يك دقيقه آب سرد و به دنبال آن يك دقيقه آب گرم. اين چرخه را سه تا چهار بار استفاده كنيد.

۲- پروتئين شيك


حتما" شما هم مي دانيد كه مصرف پروتئين بعد از تمرين به بازسازي عضلات كمك مي كند. مصرف يك شيك پروتئين، ۳۰ دقيقه بعد از تمرين مي تواند معجزه كند! يعني به ريكاوري و بهبود آسيب هاي عضلاني كمك مي كند. شيك پروتئين متشكل از نصف موز، يك پيمانه پودر پروتئين، شير بادام و شاهدانه يك منبع عالي پروتئين براي ريكاوري است. پيشنهاد دوم ما پروتئين وي است، پروتئيني كه در شير وجود دارد و شامل آمينو اسيد لوسين كه بطور ويژه به عضله سازي كمك مي كند.

براي نتيجه بهتر توصيه مي كنيم آن را با عناصر غني شده با آنتي اكسيدان مانند توت و يا سبزيجات با برگ تيره مخلوط كنيد. آنتي اكسيدان ها، خنثي كننده راديكال هاي آزاد در بدن هستند. راديكال هاي آزاد در اثر تمرينات سخت توليد و باعث آسيب به سلول هاي بدن مي شوند.

۳- ريكلس كردن عضلات با ماساژ


احتمالا" شما ماساژور نداريد تا در چنين شرايطي بدنتان را ماساژ دهد و خيلي سريع ريكاوري شويد. اما به جاي ماساژور يك روش ساده اي هم هست كه مي توانيد روزانه به مدت ۱۰ دقيقه بدنتان را ماساژ دهيد. در اين روش از يك غلتك اسفنجي يا لاستيكي استفاده مي شود. اين روش را مي توانيد هم قبل از تمرين و هم بعد از تمرين به كار بگيريد. اگر قبل از تمرينات از غلتك پلاستيكي استفاده كنيد موجب بازدهي حركتي بيشتر در طي تمرينات و همچنين آسيب كمتر به مفاصل را به دنبال خواهد داشت. بعد از تمرين هم مي تواند به خوبي عضلات را ريكس كند.


۴- حمام يخ


بازيكنان NBA مثل كوب برانت بطور منظم به براي سرحال نگه داشتن عضلات پا از حمام يخ استفاده مي كنند. حمام يخ دردهاي عضلاني را كاهش مي دهد. اما شايد حتي از فكر كردن به آن بدنتان بلرزد! نگران نباشيد، در مدت زمان كوتاهي به استفاده از آن عادت خواهيد كرد. چگونه؟ زماني كه استفاده از آن را تجربه كنيد و احساس كنيد چطور عضلات بدن سرحال و شاداب شد ه اند به آن عادت خواهيد كرد! فقط يك وان، دو كيف يخ و شجاعت كافي براي قرار دادن بدن در يخ،همه وسايلي است كه شما نياز خواهيد داشت.

۵- خواب


آخرين تكه پازل ريكاوري بدن خواب است. بدن شما در مدت خواب به بازسازي ادامه مي دهد و در نقطه مقابل آن، كمبود خواب مي تواند مانع رشد عضلات شود، پس سعي كنيد شب ها زودتر به رختخواب برويد. مؤسسه بين المللي خواب پيشنهاد مي كند، ۷ تا ۹ ساعت در خواب شبانه داشته باشيد. براي داشتن خواب شبانه خوب از يك مكان خواب مشخص استفاده كنيد و هر روز زمان بيداري مشخصي داشته باشيد

بازدید : 22
11 زمان : 1399:2

BMI هميشه مشخص كننده وضعيت سلامتي شما نيست .

شاخص تعيين وضعيت توده بدني روش مناسبي جهت وضعيت سلامتي و طبقه بندي وزني بدن معرفي شده است و منطق تعيين BMI بر اساس برقراري نسبت مناسب بين قد و وزن بدن فرد است. محاسبه BMI روش ساده اي دارد و بين وزن ناشي از چربي و عضلات تفاوتي قايل نمي شود ، اما به اين نكته بايد توجه داشته باشيد كه ورزشكاران توده عضلاني بيشتري نسبت به ساير افراد داشته و طبق محاسبات BMI ممكن است شامل اضافه وزن محسوب شوند. اضافه وزن ورزشكاران ناشي از عضلات بدن است كه براي بدن مفيد است . همچنين بر اساس BMI قادر به تعيين تفاوت وزن ايجاد شده بر اساس عضله يا چربي نخواهيد بود. خانم ها بر اساس معيارهاي شاخص توده بدني چربي بيشتري نسبت به مردان دارند ، بنابراين اگر ورزشكار يا بدنساز يا فردي با قامت كوتاه هستيد از اين معيار جهت تعيين وزن مناسب براي بدنتان استفاده نكنيد . تعيين ميزان چربي و عضلات بدن بهترين راه تخمين شرايط مناسب براي بدن شما است.

بازدید : 26
11 زمان : 1399:2

شكمي تخت به راحتي آب خوردن

خواه شما در حال حاضر مشغول حجيم ساختن عضلات خود باشيد باشيد و يا تنها بدنبال از دست دادن مقداري از چربي هاي اضافه بدنتان، بدون شك همواره گوشه چشمي نيز به داشتن شكمي عضلاني داشته ايد . داشتن سيكس پك يا همان عضلات 6 تكه شكم مهر استانداردي طلايي است كه نشان دهنده آمادگي و سلامت بدني بسيار بالاي هر شخص مي باشد .

با اين حال داشتن سيكس پك ، نيازمند ممارست و تلاش بسيار زيادي است كه در صورت عدم استفاده از متودي صحيح مي تواند آروزيي محال و دست نيافتني باشد . ما در اين مقاله شما را با 5 حقيقت آشنا خواهيم كرد كه جهشي بزرگ براي شما در رسيدن به شكمي تخت و عضلاني خواهد بود .

1 - مراقب ميزان مصرف نمك خود باشيد !


نخستين اقدامي كه تاثير فراواني بر نمايان شدن سيكس پك شما دارد اطمينان از دريافت مقادير بسيار پايين نمك در طول روز مي باشد. سديم يا همان نمك خوراكي باعث احتباس آب در ناحيه شكم شده از اين رو اگر يك شب شامي پر نمك ميل مي فرماييد بايد منتظر بزرگتر شدن شكم خود در شب بعدي باشيد . متاسفانه تاثير مصرف نمك بسيار زود در بدن شما پديدار مي شود ولي خبر خوش آنكه همين روال در صورت كاهش مصرف نمك نيز وجود دارد و تاثيرات مثبت آن بر روي ظاهر بدني شما بسيار سريع خود را نشان خواهد داد . از اين رو مصرف كم نمك و يا حذف آن از رژيم غذايي نخستين گام براي خشك تر به نظر رسيدن بدن خواهد بود .

2 - تمرينات تعادلي را به برنامه ورزشي خود اضافه كنيد .


دومين كاري كه بايد انجام بدهيد اين است كه حركاتي را به تمرينات خود اضافه كنيد كه در آن ها مجبور به حفظ تعادل بدن خود باشيد . هر بار كه شما ثبات بدن خود را به بازي ميگيريد باعث خواهيد شد كه عضلات شكمي هرچه بيشتر براي حفظ تعادل بدن منقبض گردند. شما مي توانيد براي اين كار تمرينات شكم خود را بر روي يك توپ بدنسازي ( Exercise Ball ) انجام دهيد. شما حتي مي توانيد ساير حركاتي نظير جلو بازو با دمبل و يا پرس سينه را نيز روي اين توپ انجام دهيد . دقت داشته باشيد كه شما نبايد تمامي حركات تمرين خود را بر روي توپ بدنسازي انجام دهيد چراكه شما بدنبال اين هستيد كه تا جاي ممكن سنگين تمرين كنيد ولي انجام يك يا دو حركت به اين ترتيب مي تواند براي عضلات شكم شما مفيد باشد.

3 - مصرف كربوهيدرات را كاهش دهيد .


سومين نكته اينكه به فكر كاهش كربوهيدرات ها در رژيم غذايي خود باشيد . حذف كربو عملكردي بسيار مشابه به حذف نمك در بدن شما دارد چرا كه با كاهش كربوها بدن شما شروع به از دست دادن آب اضافه زير پوستي خواهد كرد. روزهاي اول حذف كربوهيدرات براي شما تا حدودي سخت خواهد بود چراكه شما زودتر خسته خواهيد شد و در تمرينات انرژي كافي نخواهيد داشت علاوه بر اين ممكن است از لحاظ ذهني قدري گيج و منگ باشيد . خوشبختانه بعد از حدود يك هفته بدن شما به شرايط جديد عادت كرده و شما احساس بهتري خواهيد داشت . حواستان باشد كه در اين مدت به اندازه كافي پروتئين و چربي هاي مفيد در رژيم غذايي خود بگنجانيد تا از تخريب ماهيچه هاي خود نيز جلوگيري نماييد .

4- وقفه هاي بين هر ست را به 30 ثانيه كاهش دهيد .


در رابطه با تمرينات با وزنه ، كاري كه ميتوانيد انجام دهيد كاهش زمان استراحت بين هر دو ست متوالي مي باشد . با انجام اين كار متابوليسم بدن شما تقويت شده و قادر خواهيد بود هر چه سريع تر از شر چربي هاي اضافه بدنتان راحت شويد . به ياد داشته باشيد كه شما قصد نداريد تمرينات خود را تبديل به تمرين گردشي ( تمرين گردشي يا Circuit Training به تمريناتي اطلاق مي گردد كه به صورت بسيار فشرده و پشت سر هم براي بالا بردن استقامت و قدرت عضلات انجام ميگيرد ) كنيد چرا كه اين نوع تمرين توانايي شما را در استفاده از وزنه هاي سنگين به شدت پايين خواهد آورد . تنها هدف شما تبديل استراحت هاي طولاني به استراحت هاي منظم و كوتاه در حدود 30 ثانيه در بين هر دو ست مي باشد .

5- يك هفته تمرينات هوازي انجام ندهيد!!!


شايد تعجب كنيد ولي نكته آخر اينكه كاري را انجام ندهيد كه شما احتمالا تصور ميكنيد كه هميشه بايد انجام دهيد ! تمرينات هوازي را براي يك هفته كاملا كنار بگذاريد. اگر شما كسي هستيد كه در هفته 4 الي 5 بار كارديو يا همان تمرينات هوازي انجام مي دهيد، اين تمرينات مي تواند باعث احتباس آب در بدن شما شود . در بسياري از مواقع هنگامي كه شما كارديو را براي يك هفته كنار مي گذاريد ، عضلات شما خشك تر شده و با و جود مصرف كالري كمتر در اين مدت عضلاني تر به نظر مي رسيد.

در انتها باز هم يادآور مي شويم هنگامي كه صحبت از سيكس پك به ميان مي آيد هيچ چيز مهم تر از رژيم غذايي خوب و كار با وزنه به صورت هوشمندانه و حساب شده نخواهد بود . بعد از آن با رعايت مواردي جزيي شما قادر خواهيد بود روزبه روز شاهد پيشرفت فيزيك بدني خود باشيد و تغييرات دلچسبي را در عضلات شكم خود تجربه كنيد.

بازدید : 31
11 زمان : 1399:2

فوايد زينك (روي) براي بدن انسان

زينك (روي) يكي از مهمترين مواد معدني مهم براي بدن انسان است.كه باعث جلوگيري از بروز بيماري هاي متعددي در بدن از جمله سرما خوردگي و بيماري هاي مربوط به پوست و مو ميشود.علاوه براين زينك باعث بلا بردن روند يادگيري در كودكان و تقويت حافظه انها ميشود.

تاثيرات زينك بر رشد

زينك با اثر گذاري بروي هورمون سوماتومدين كه بوصيله هورمون رشد در كبد ترشح مي شود، موجب ايجاد بافت استخواني شده و عامل موثري در رشد بدن است.تاثير مثبت زينك برغده تيروئيد و ترشح انسولين و همچنين تاثير بر افزايش توليد ويتامين D و در نتيجه جذب كلسيم باعث ميشود كه رشد استخوان ها در بدن افزايش پيدا كند.

مقدار مصرف روي براي افراد مختلف

  • 7ماه تا 3سال ، 3ميلي گرم در روز
  • 8-4 سال ، 5ميلي گرم در روز
  • 13-9 سال ، 8ميلي گرم در روز
  • 14 سال به بالا 11 ميلي گرم

تقويت پوست،مو،ناخن

تحقيقات نشان داده است كه مصرف روي براي بهبودي جاي زخم ها بخصوص جاي زخم هاي ديابتي تاثير گذار است و باعث كم شدن و بهبودي انها ميشود و كم بود ان باعث ميشود جاي زخم ها باقي بماند.افرادي هم كه داراي بيماري اگزما هستند از اين قاعد مستثنا نيستد و كم بود روي در بدن انها باعث ميشود اين بيماري التهاب پيدا كند ولي با مصرف روزانه روي اين بيماري قابل كنترل است.همچنين افرادي كه داراي ريزش مو هستند ميتوانند با مصرف روي از ريزش مو خود جلو گيري كرده البته كه بيشتر متخصصين پوست و مو براي اينكار قرص فيناسترايد را پيشنهاد ميكنند ولي اين قرص شامل عوارض هايي مثل ناتواني جنسي در مردان ميشود.

تاثير روي بروي سيستم ايمني

تحقيقات نشان داده است مصرف روي بروي سيستم ايمني بدن بسيار تاثير گذار است و در هنگام سرما خوردگي باعت بهبودي 50% از ان ميشود.كمبود روي همچنين باعث اختلال در متابوليسم ميشود و ميتواند عوارض جانبي عميقي از جمله اسهال ، توقف و كندي رشد و كاهش اشتها و وزن ميشود.

بازدید : 25
11 زمان : 1399:2

درمان مصدومان تصادفي براي چه كساني رايگان است؟

بيمه‌ها پول ندارند، طلب وزارت بهداشت را نمي‌دهند، بدهي‌هاي وزارت بهداشت بالا رفته و براي جبران كمبودها، خدماتش را محدود كرده. اين خلاصه ساده‌اي از اتفاقاتي است كه در چند هفته گذشته رخ داده و با تصميم جديد وزارت بهداشت براي محدوديت در درمان رايگان مصدومان حوادث رانندگي، همراه شده است. شرايط جديد وزارت بهداشت چيست؟ قرار است از اين پس، در كنار برگه كروكي تصادف و گزارش اورژانس ١١٥، برگه بيمه شخص ثالث را هم ضميمه پرونده كنند تا بيمه‌ها كه از پرداخت سهم ١٠‌درصدي حق بيمه شخص ثالث به وزارت بهداشت طفره مي‌روند، با سند، ناچار به پرداخت شوند. تصميم جديد وزارت بهداشت در شرايطي است كه پيش از اين براساس دستورالعمل اجرايي ماده ٩٢ مصدومان ناشي از حوادث ترافيكي قانون برنامه چهارم توسعه، تمام مصدومان رانندگي، با آمبولانس يا بدون آمبولانس، در بيمارستان‌هاي دولتي يا خصوصي بايد رايگان پذيرش شوند و در مقابل همه هزينه‌ها را وزارت بهداشت پرداخت مي‌كند. براساس همان قانون، اگر به هر دليلي بيمار مصدوم توسط بيمارستان‌ها يا مراكز درماني پذيرش نشود يا هنگام پذيرش مجبور به پرداخت وجه شود، تخلف صورت گرفته و با متخلف مطابق قانون مجازات خودداري از كمك به مصدومان و رفع مخاطرات جاني مصوب سال ۱۳۵۴ برخورد مي‌شود. تصميم جديد وزارت بهداشت اما بدون حاشيه هم نبوده است، برخي مصدومان در بيمارستان بلاتكليف مانده‌اند.


مصدوم بلاتكليف
پدر «محمدمهدي»، يكي از همان كساني است كه با تصميم جديد وزارت بهداشت، راهروها و اتاق‌هاي يكي از بيمارستان‌هاي دولتي تهران را بالا و پايين مي‌كند تا بلكه بتواند هزينه‌هاي درمان ترميم پارگي تاندون پاي پسرش را كم كند، تلاش‌ها اما بي‌نتيجه است. بيمارستان، اول هزينه را نزديك به ٤‌ميليون تومان اعلام كرده بود و حالا حدود دو‌ميليون تومان پول بابت درمان مي‌خواهند و پدر محمد كه چاي فروش سيار است، توانايي پرداخت ندارد. آنها ايراني‌اند و تحت پوشش بيمه سلامت اما مسئولان حسابرسي بيمارستان گفته‌اند كه بايد برگه بيمه ضميمه پرونده شود. آنها نه كروكي پليس را دارند و نه مصدوم را با آمبولانس به بيمارستان آورده‌اند: «پنجشنبه هفته پيش بود كه با پسرم از ماشين پياده شديم كه ناگهان يك موتوري به پسرم زد. پايش خون آمد. موتوري به من گفت كه صبر نكنيم تا آمبولانس بيايد خودش ما را به بيمارستان مي‌برد. وقتي رسيديم بيمارستان، موتوري فرار كرد. تاندون پاي پسرم، پاره شده بود و بايد عمل مي‌شد. چند روز پيش، بخش پرستاري به من گفت مرخص است. وقتي رفتم براي تسويه‌حساب، داروخانه ٣٧٠‌هزار تومان خواست و يك‌ميليون و ٨٠٠‌هزار تومان براي بستري و جراحي. البته با تخفيفي كه برايم حساب كردند. ما بيمه سلامت داريم اما چون پسرم تصادفي بود و كروكي نداشتيم، درمانش هزينه‌بر شد. از آن‌طرف هم مددكاري به من گفت هر چقدر پسرت اين‌جا بماند، هزينه‌هايتان بالاتر مي‌رود.» مسئولان بخش حسابرسي به پدر «محمدمهدي» گفتند كه با بيمه سلامت نمي‌تواند هزينه‌هاي درمان تصادفي را پرداخت كند، به آنها گفتند بايد برگه بيمه شخص ثالث بياورد و بگذارد روي پرونده، حالا هر بيمه‌اي: «روي برگه‌هاي تسويه نوشتند، آزاد.» پدر «محمدمهدي»، تقريبا بيكار است، عصرها قوري چاي را مي‌گيرد و چاي مي‌فروشد به رهگذران.


طلب ١٢٠٠‌ميليارد توماني بيمه‌هاي تجاري به وزارت بهداشت
شرايط جديد رايگان‌بودن هزينه‌هاي درمان مصدومان ترافيكي را «رضا رضايي»، رئيس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت، توضيح مي‌دهد. او به «شهروند» مي‌گويد كه مشروط‌شدن درمان رايگان مصدومان ترافيكي كه تيتر بعضي از خبرها شد، درست نيست، درمان رايگان مشروط نشده است: «پيش از اين‌كه قانون بيمه‌هاي تجاري را ملزم به پرداخت سهم ١٠‌درصدي بيمه شخص ثالث به وزارت بهداشت كند، ميزان مراجعه مصدومان ترافيكي به بيمارستان خيلي زياد بود و از آن‌طرف، بيمه‌هاي تجاري و پايه به بهانه‌هاي مختلف، هزينه‌هايي كه به عهده‌شان بود را پرداخت نمي‌كردند، آن زمان روزي نبود كه در رسانه‌ها، ماجراي مراجعه مصدومان ترافيكي به بيمارستان‌ها و پرداخت‌نشدن پولشان از سوي بيمه، خبري منتشر نشود، از‌ سال ٨٤، تصميم بر اين شد تا اين مشكل حل شود؛ از اين‌رو ماده ٩٢ قانون برنامه چهارم توسعه تصويب شد كه براساس آن بيمه‌هاي تجاري ملزم شدند تا ١٠‌درصد حق بيمه شخص ثالث، سرنشين و مازاد را به حساب وزارت بهداشت واريز كنند. از آن‌طرف هم قرار بر اين شد تا وزارت بهداشت اين افراد را براساس تعرفه‌هاي دولتي رايگان بيمه كند.» او در توضيح بيشتر مي‌گويد: «در برنامه چهارم توسعه، بيمه‌ها به جاي اين‌كه آن ١٠‌درصد سهم را به وزارت بهداشت بدهند، خودشان تعرفه‌ها را ١٠‌درصد بالاتر بردند و در كنار آن پول وزارت بهداشت را هم يا پرداخت نمي‌كردند يا با تأخير اين كار را مي‌كردند. ما هم موضوع را از طريق مجلس پيگيري كرديم و بند «ب» ماده ٣٧ قانون برنامه پنجم توسعه، بيمه‌ها را موظف كرد تا با دريافت حق بيمه از مردم، ١٠‌درصد را به صورت فيش جداگانه براي وزارت بهداشت تهيه كنند كه آن اتفاق هم نيفتاد تا جايي كه هم‌اكنون وزارت بهداشت يك‌هزار و ٢٠٠‌ميليارد تومان از بيمه‌ها طلب دارد، بيمه‌هاي ايران، رازي، دانا، پارسيان و ملت ازجمله اين بيمه‌ها هستند.»


١٢‌سال تخلف
براساس اعلام اين مسئول در وزارت بهداشت، بيمه‌ها از همان سال ٨٤ كه قانون تصويب شد، تخلف مي‌كردند و به‌طور مرتب اين سهم را پرداخت نمي‌كردند: «مسأله‌اي كه وجود دارد اين است كه بيمه پايه، پولش را از منابع عمومي دولت مي‌گيرد، به همين دليل ممكن است دچار تأخير شود اما بيمه‌هاي تجاري، پول را نقدي از مردم مي‌گيرند و منابع عمومي دولت در كار نيست، حتي اگر حق بيمه را قسطي بگيرند، باز هم در مقابلش چك مي‌گيرند.» وزارت بهداشت در سال‌هاي گذشته بشدت پيگير اين ماجراست اما در مقابل، بيمه‌ها زيرِ بار پرداخت نمي‌روند: «ما به سراغ بيمه‌ها رفته‌ايم، آنها مي‌گويند نداريم. الان وزارت بهداشت بايد چه كار كند؟ بيمه‌ها مي‌گويند ما از خودروسازان طلب داريم، مي‌گويند به جاي پول، به شما خودرو مي‌دهيم اما خودرو به چه درد ما مي‌خورد. الان شرايط براي مردم سخت شده. هيچ بيمارستاني از مصدوم تصادفي پول نمي‌گيرد اما بايد مداركي داشته باشد كه نشان دهد تصادف كرده است تا بيمارستان رايگان درمانش كند. مداركي، مثل كروكي تصادف يا برگه اورژانس ١١٥. در كنار آن هم افراد ملزم به ارايه بيمه شخص ثالث شده‌اند.»


حالا سوال اين‌جاست: مصدوماني كه ضارب‌شان فرار كرده و بيمه ندارند، چه كنند؟ رضايي اما مي‌گويد: «ما قبلا مي‌گفتيم يا بايد كروكي تصادف داشته باشند يا گزارش اورژانس ١١٥ ،اما اخيرا برگه بيمه را هم اضافه كرده‌ايم تا افراد خود را ملزم به بيمه‌شدن بدانند. كسي هم كه ضاربش فرار كرده، بايد گواهي از پليس بياورد.» به گفته رضايي، مهم نيست كه ضارب مقصر باشد يا نباشد، بايد حتما بيمه داشته باشد و برگه بيمه شخص ثالث ضميمه پرونده شود: «اين كار براي ايجاد نظم اجتماعي انجام مي‌شود تا مردم مجبور باشند حتي اگر موتورسيكلت دارند هم خودشان را بيمه كنند.» براساس اعلام اين مسئول در وزارت بهداشت، از امروز به تمام بيمارستان‌ها ابلاغ مي‌شود كه عابرپياده‌اي كه ضاربش فرار كرده، نيازي به ارايه بيمه نامه ندارد؛ اما بايد ثابت كند كه تصادف كرده است. رضايي در پاسخ به اين سوال كه اين اقدام وزارت بهداشت مي‌تواند منجر به نارضايتي مردم شود، مي‌گويد: «بيمارستان به مصدومان خدمات مي‌دهد، اما به ‌هر حال پول اين خدمات بايد تأمين شود، بيمارستان از كجا بايد پول سرنگ و دارو بياورد؟»


دولت به بيمه‌ها بدهكار است
جزييات ماجراي بدهكاري بيمه‌ها به وزارت بهداشت را يك مسئول در سازمان بيمه مركزي كه نخواست نامش منتشر شود، مي‌داند. او به «شهروند» مي‌گويد: «وزارت بهداشت بايد كساني كه در تصادفات آسيب مي‌بينند را بدون شرط رايگان درمان كند. اين هم ربطي به بيمه ندارد كه حتما آن فرد داشته باشد يا نداشته باشد.»
ماجرا اما تنها به تصميم وزارت بهداشت محدود نمي‌شود، هر چند كه به گفته مسئولان اين وزارتخانه، آنها مصدوم را درمان مي‌كنند؛ اما براي رايگان‌بودن آن بايد مداركي ازجمله بيمه شخص ثالث را هم همراه داشته باشد. موضوع مهمتر سهم ١٠‌درصدي بيمه‌هاي تجاري است كه از پرداخت آن به وزارت بهداشت سر باز مي‌زنند: «درست است كه براساس قانون بيمه‌هاي تجاري بايد سهم ١٠‌درصدي‌شان را پرداخت كنند، اما اگر ندادند، يعني بيمارستان‌ها نبايد مصدومان را درمان كنند؟ اين ديگر ربطي به بيمه‌داشتن و نداشتن ندارد. اگر هم پول ندارند، بايد از خزانه دولت بودجه بگيرند؛ به‌ هر حال بخشي از حق بيمه شخص ثالث به حساب خزانه دولت واريز مي‌شود.»
سوال اينجاست كه چرا بيمه‌ها سهم‌شان را به وزارت بهداشت پرداخت نمي‌كنند؟ پاسخ آن را هم اين مسئول اينگونه مي‌دهد: «چرا سهم‌شان را نمي‌دهند؟ چون بيمه‌ها خودشان دو‌ هزار‌ميليارد تومان از خزانه دولت طلب دارند. دولت از خدمات بيمه استفاده كرده اما در مقابل، پولش را پرداخت نكرده است. نكته ديگر اين است كه خيلي از بيمه‌هاي شخص ثالث قسطي است؛ يعني مثلا فرد يك‌ميليون تومان بايد حق بيمه شخص ثالث پرداخت كند؛ اما آن را قسطي پرداخت مي‌كند، ٥٠٠‌هزار تومان را الان مي‌دهد و مابقي را مثلا ٦‌ ماه ديگر؛ اما وزارت بهداشت سهم ١٠‌درصدي آن يك‌ميليون توماني كه كامل پرداخت نشده را مي‌خواهد.» او قبول مي‌كند كه بيمه‌ها در پرداخت بخشي از بدهي‌هاي‌شان، تأخير دارند، اما تأكيد مي‌كند كه اين تأخير به دليل مشكلات مالي خود بيمه‌هاست: «بيمه مركزي پيگيري پرداخت اين بدهي‌هاست و از بيمه‌ها هم همين را مي‌خواهد اما مشكل‌ طلبي است كه اين بيمه‌ها از دولت دارند؛ مثلا بيمه ايران دو‌ هزار‌ميليارد تومان از دولت طلب دارد، از آن طرف هم خودش به وزارت بهداشت بدهكار است. اگر دولت بدهي‌اش را پرداخت كند، آنها هم مي‌توانند بدهي‌شان را به وزارت بهداشت پرداخت كنند.» موضوعي كه به گفته اين مسئول ناديده گرفته شده، بدهي خودروسازان به شركت‌هاي بيمه است: «الان خودروسازان نزديك به ٦٠٠، ٧٠٠‌ميليارد تومان به بيمه‌ها بدهي دارند، چند دستگاه دولتي به بيمه ايران بدهكارند، همه اينها سبب شده تا مشكلاتي در پرداخت ايجاد شود.»


موضوع بدحسابي بيمه‌ها در كميسيون بهداشت مجلس بررسي مي‌شود
حيدرعلي عابدي، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي هم خبر محدوديت درمان رايگان مصدومان ترافيكي را شنيده و با معاون وزير درباره آسيب‌هايي كه ممكن است اين تصميم داشته باشد، صحبت كرده است. او مي‌گويد: «معاون وزير بهداشت تأكيد كرد كه هنوز اين تصميم را به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ابلاغ نكرده‌اند. ما به وزارت بهداشت گفته‌ايم اگر مشكلي با بيمه‌ها از بابت تأخير در پرداخت دارند، موضوع را در كميسيون بهداشت مطرح كنند تا بررسي شود؛ چرا اين اتفاق افتاده است. به ‌هر حال بيمه‌ها بايد بدهي‌هاي‌شان را پرداخت كنند.» براساس اعلام عابدي قرار است اين موضوع در كميسيون بهداشت و درمان مجلس با حضور نماينده وزارت بهداشت مطرح شود: «ممكن است برخي از بيمارستان‌ها، سليقه‌اي برخورد كنند؛ اين موضوع بايد برطرف شود.»

بازدید : 22
11 زمان : 1399:2

موفقيتي بزرگ در درمان لوپوس

حققان دانشگاه پادوا Padova در ايتاليا برمبناي يك كارآزمايي باليني بين سال هاي 2011 تا 2015 ميلادي دريافتند داروي بلي موماب Belimumab با نام تجاري Benlysta در درمان لوپوس بسيار موثر است و در حال حاضر استفاده وريدي اين دارو در آمريكا، اروپا و كانادا در تركيب با داروي هاي ديگر تاييد شده است.


به گزارش پايگاه خبري مديكال ساينس،محققان 356 بيمار را در كارآزمايي شركت دادند و پس از 52 هفته استفاده از داروي Belimumab دريافتند علايم بيماري كاهش يافته و بيماران نياز كمتري به استفاده از داروهاي استروييدي داشتند.


لوپوس يك بيماري خودايمني است كه 90 درصد مبتلايان به آن را زنان تشكيل مي دهند؛ بيماري هاي خود ايمني به بيماري هايي گفته مي شود كه در آن سيستم ايمني، بافت هاي سالم بدن را به عنوان يك عامل خارجي فرض مي كند و به آن ها حمله مي كند.


لوپوس به دو نوع DLE و SLE تقسيم بندي مي شود. نقطه هدف DLE معمولا پوست است و روي ارگان هاي ديگر بدن تاثير نمي گذارد. نوع SLE جدي تر است و علاوه بر پوست، اندام هاي حياتي را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. در نوع شديد بيماري، بافت مفاصل و عضلات و غشاي ريه، قلب، كليه ها و مغز آسيب مي بيند. تشنج، افسردگي، گيجي و سكته مغزي، از عوارض لوپوس هستند.
نتايج اين مطالعه در نشريه Arthritis & Rheumatology منتشر شده است.

بازدید : 22
11 زمان : 1399:2

اعتراض به سقف حقوق ۶۰ ميليون توماني پزشكان رد شد

در شكايت شاكي آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال 1395 با صدور دستورالعمل پرداخت مبتني بر عملكرد پزشكان و اعضاء هيئت علـمي شاغل در بيمارستان‌هاي وابسته به .... ، مـوجب تضييع حقوق اينجانب و افراد مـشابه شد. طبق دستورالعمل ياد شده حداكثر سقف دريافتي پزشكان نبايد 60 ميليون تومان تجاوز كند و اين در حالي است كه بيماران اورژانسي را استثناء نكرده است. بيماران قلبي اورژانس به صورت روزانه حداقل چهار يا پنج مورد است و هيچ‌گونه حق‌الزحمه‌اي پرداخت نمي‌شود و ملزم به انجام كار هستيم. مضافاً اينكه اعضاء هيئت علمي پاره وقت حق تأسيس مطب و كار در بخش خصوصي دارند ولي اعضاء هيئت علمي تمام وقت اين حق را ندارند. به عبارت ديگر اعضاء هيئت علمي پاره وقت، هم از بيمارستان كارانه كامل دريافت مي‌كنند و هم در مطب و بيمارستان خصوصي كار مي‌كنند و درآمد چندين برابر دارند و اين امر تبعيض ناروا است. علي‌هذا ابطال مصوبه مورد استدعاست.

وزارت بهداشت هم در پاسخ به شكايت مطروحه، گفته است: اولاً شاكي به طور مشخص اعلام نكرده است كه كدام بند از بندهاي دستورالعمل مورد اعتراضش است و مي‌بايست ابطال شود. آيا با ابطال دستورالعمل، شاكي به حقش مي‌رسد؟ ثانياً، شاكي مشخص نكرده كه موضوع مورد نظرش بر خلاف كدام قانون است. ثالثاً، به استناد ماده 74 قانون مديريت خدمات كشوري به منظور هماهنگي در تعيين حقوق و مزاياي كارمندان دستگاه‌هاي اجرائي ، شوراي حقوق و دستمزد ... تشكيل مي شود. كليه دستگاه‌هاي اجرائي مكلفند قبل از مصوبات و تصميمات شورا كه پس از تأييد رئيس جمهور قابل اجراست ، موافقت شورا را كسب كنند. بر اساس بند « ج » مصوبه ابلاغي ، سقف كل دريافتي خالص ماهيانه كارانه پزشكان مبلغ 600 ميليون ريال تعيين شد و با تشخيص وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در مناطق كمتر توسعه يافته يا داراي شرائط خاص و ويژه امكان تغيير سقف مذكور مجاز است.

وزارت بهداشت تاكيد كرده است: رابعاً، در تمام بيمارستان‌هاي كشور سيستم اتوماسيون بيمارستان ( HIS) مستقر است و واحد مالي امكان ارائه گزارش عملكرد هر پزشك را در پايان هر روز به تفكيك دارد و در صورت نياز و درخواست پزشكان قابل ارائه است. خامساً : در مورد اعمال اورژانسي ( مطابق دستورالعمل پرداخت مبتني بر عملكرد نحوه محاسبه پرداخت عملكردي پزشك ) براي اعمال جراحي و اقدامات تهاجمي اورژانسي پزشكي از روش محاسبه غير پلكاني محاسبه و پرداخت مي‌شود و از محاسبه پلكاني مستثني شده است.

در پايان دفاعيه وزارت بهداشت آمده است: تعيين سقف ، اين خصوصيت را دارد كه پزشكان غير تمام وقت چون صرفاً مكلف به تكميل كردن ساعات حضور ماهانه هستند ، لذا امكان رسيدن به سقف مصوب را ندارند و در صورت رسيدن به سقف ، اعمال سقف ضروري است. در حاليكه اعضاء تمام وقت با توجه به مطالب مذكور و مراتب ياد شده امكان دستيابي به رقم‌هاي بيش از سقف را دارند. در نتيجه مـصوبه و بخشنامه نه خارج از حدود اختيار است و نه مـوجب تضييع حقوق افراد مـي‌شود و مضافاً اينكه خلاف قانون نيز نيست.

در نهايت، هيئت تخصصي پژوهشي و فرهنگي ديوان عدالت اداري پس از بحث و بررسي، مبادرت به صدور رأي و اعلام كرد: در خصوص شكايت مطروحه مبني بر درخواست ابطال دستورالعمل پرداخت مبتني بر عملكرد پزشكان سال 1395 ابلاغي از سوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي از حيث اينكه حداكثر سقف دريافتي پزشكان به عنوان كارانه را به 60 ميليون تومان محدود كرده است و با توجه به تعداد زياد خدمات ارائه شده در اورژانس و نيز با توجه به يكسان در نظر گرفتن سقف كارانه اعضاي هيئت علمي تمام وقت و اعضاي پاره وقت موجب تبعيض ناروا و تضييع حق شده است. با توجه به اوراق و محتويات پرونده نظر به اينكه طبق بند " ج " مصوبه ابلاغي در عين اينكه سقف كارانه 60 ميليون تومان تعيين شده وزير بهداشت اجازه دارد كه با توجه به شرايط ويژه سقف مذكور را تغيير دهد كه اين تجويز مي‌تواند شامل حالاتي خاص از جمله اورژانس مي‌شود و به‌علاوه بر اساس مصوبه شوراي حقوق و دستمزد تعيين شده است. بنابراين دستورالعمل مورد شكايت از جهتي كه مورد اعتراض شاكي قرار گرفته مغاير قانون و خارج از حدود اختيار تشخيص نمي‌شود و در نتيجه رأي به رد آن صادر و اعلام مي‌شود اين رأي ظرف مهلت 20 روز پس از صدور از سوي رئيس ديوان عدالت اداري يا 10 تن از قضات ديوان قابل اعتراض است.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 235
  • بازدید کلی : 4069
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی